Az internetezők adatait naponta többszáz alkalommal adják tovább különböző vállalatoknak az online hirdetési platformok egy új felmérés szerint.
Írország Polgári Jogokért Felelős Bizottsága szerint ez a szám körülbelül 376-ra tehető naponta Európában, míg az Egyesült Államokban 747-re szökik fel. Nyilvánvalóan érthető folyamat az, hogy a különböző ingyenes internetes szolgáltatások fenntartása is valamilyen bevételhez kell kötődjön. Az említett írországi szervezet jelenleg is jogi lépéseket folytat a digitális hirdetési ágazattal szemben, azzal a jogos érvvel, hogy soha senki nem járult hozzá konkrétan ehhez a gyakorlathoz.
A hirdetni kívánó vállalatok nevében eljáró brókerek között történik ez az óriási adatszivárogtatás az interneten valós időben, miközben a weboldal betöltődik valaki előtt, aki azt meg szeretné tekinteni. Maguk a hirdetésekben szereplő brand-ek többnyire nem érintettek az adatszivárogtatásban.
Az ilyen módon megosztott adatok tartalmaznak információkat az oldalt megnyitó eszközről, annak pozíciójáról, illetve információkat az internetes böngészési előzményekről. Érthető módon ennek az eredeti rendeltetése az, hogy a legrelevánsabb hirdetéseket jelenítsék meg az emberek érdeklődésének megfelelően. Ez különböző sütiken keresztül automatikusan működik, a szakértők azonban még mindig vitatják a dolog etikai vonzatait a kiadott információk hatalmas mennyiségét tekintetbe véve. A valós idejű hirdetésekkel foglalkozó vállalatok naponta követik azt, hogy miket nézünk az interneten a dolog szenzitív vagy privát voltától függetlenül, és azt is tudják, hogy éppen mikor, merre járunk. Ez pedig egy rendkívül nyugtalanító tény, amire még nincsen megfelelő megoldás vagy válasz.