Akár a mindennapi közlekedés, akár a terepezés vagy egy baleset során, a járművek karosszériája komoly igénybevételnek van kitéve. A legtöbben már láttak horpadást vagy kisebb rozsdafoltot, de vannak olyan extrém esetek is, amik láttán még a legtapasztaltabb szakemberek is csak a fejüket csóválják. Ezekben az esetekben a kasztni javítás nem csupán esztétikai kérdés – néha igazi művészet és mérnöki kihívás is.
Először vegyünk példának egy olyan autót, amely frontálisan ütközött egy teherszállítóval és a teljes orr-rész szó szerint „eltűnt”. A motorháztető össze volt gyűrve, a sárvédők kilapítva, a fényszórók helyén csak törmelék maradt. A kasztni javítás itt nem csak az elemek cseréjét jelentette, hanem a teljes vázszerkezet mérését és visszaállítását is, mikrométer pontossággal.
Egy másik, sokkoló eset egy elhanyagolt veterán autó, amelynek padlólemeze gyakorlatilag porrá vált a rozsda miatt. A tulajdonos sokáig nem vett tudomást a problémáról, mígnem a vezetőülés alatt már csak a szőnyeg tartotta össze az egészet. Az ilyen szintű kasztni javítás már szinte újjáépítést igényel: lemezek, merevítők, küszöbök cseréje és komoly lakatosmunka.
Szakemberek találkoztak olyan tuningolt járművekkel is, ahol a házilag megvágott és „átformált” karosszéria szabályosan életveszélyessé vált. A nem megfelelő hegesztések, a szakszerűtlen illesztések és az alacsony minőségű anyagok miatt az autó stabilitása is veszélybe került. Ilyenkor a kasztni javítás nemcsak a hibák kijavításáról szól, hanem az autó biztonságos működésének visszaállításáról is.
A karosszéria hibák gyakran nem csak szemkápráztató látványt nyújtanak, hanem komoly biztonsági kockázatot is jelentenek. A kasztni javítás ilyen extrém esetekben valódi szakértelmet, precizitást és türelmet igényel – hiszen nemcsak a forma, hanem az életek is múlhatnak rajta.