Az építőkocka az összes gyerek korosztály számára mondhatni egy kötelező játék, és az egyik legjobb dolog ebben az egészben az, hogy a gyűjtemény az évek során sokat bővülhet.
A gyerekkor korai szakaszában az építőkockával való játék segít tudatosítani nekik az olyan tényezőket és folyamatokat, mint az ok és okozat, miközben nagymértékben fejleszti a motoros készségeket, illetve a kognitív képességeket és a koordinációt. Ahogy nőnek a gyerekek úgy nő az építőkocka lehetőségek mennyisége is és gyarapodnak a felhasználási módok is.
Amikor a gyermekének az első építőkocka készletét választja, fontos az egyszerűségre és a biztonságra összpontosítani. Keressen olyan könnyű és egyszerűen kezelhető elemeket, amelyeket kis kezekkel is könnyen meg lehet fogni, és amelyek úgy vannak kialakítva, hogy biztonságosan a szájukba is vehetik a picik, ám mégsem olyan kicsik, hogy le lehessen nyelni. Nincs szükség nagy mennyiségből álló, bonyolult készletekre ilyenkor, hiszen az elsődleges cél úgyis a tornyok építése és ledöntése, majd ezek újraépítése.
Az óvodások azonban már számtalan módon használhatják az építőkockákat és a fantáziájuk ezeket az egyszerű kisebb elemeket házakká, kastélyokká és egyéb építményekké alakíthatja. Az összetettebb készletek segítenek nekik még kreatív játékot megélni, és kiszélesíteni a látókörüket.
Ahogy a gyerekek nőnek az ilyen játéképítmények is egyre nagyobbak és kidolgozottabbak lehetnek, ahogy a gyerekek egyre jobban tisztába lesznek a szimmetria megvalósításával. Az iskoláskorú gyerekeknek izgalmas lehet, hogy kis világokat építsenek a játékaik számára.
Az összes típusú játék és épület iránti szeretetünk nagy, hiszen az építőkockák a sokféle játéknak és tanulásának köszönhetően a gyerekkor alapanyaga lehet.