A Meta Platforms, a Facebook és Instagram közösségi média platformjai fenyegető, gyorsan növekvő versenyfenyegetéssel néznek szembe a kínai TikTok videómegosztó platformtól.
2022 első negyedévében a Meta hirdetési bevételei mindössze 6,1%-kal nőttek éves szinten, ami a leglassúbb ütem az utóbbi évtizedben. A cég előrejelzése a második negyedévre határozottan rossz, a hirdetési bevételek esetleges éves csökkenésével számolva.
2021-ben a TikTok felülmúlta a Snapchat globális hirdetési bevételét, amely korábban a tizen- és huszonéves felhasználók preferált digitális platformja volt. Az előrejelzések szerint 2022-ben a TikTok megháromszorozza világméretű hirdetési bevételeit éves szinten. A TikTok a világ harmadik legnagyobb közösségi hálózata lett 2021-ben a Facebook és az Instagram mögött.
Az Atlantic Equities elemzői az ügyfeleknek írt megjegyzésükben arról számoltak be, hogy az egész iparágban a rövid formátumú videók továbbra is nagyobb arányban nézettek. Valójában 2022 első negyedévében a Facebook arról számolt be, hogy először csökkent a napi aktív felhasználók száma. Ez arra utal, hogy a Facebook elérte a piac telítettségét világszerte, és így a felhasználók hozzáadásának képessége elérte a csúcsot.
A Meta egyértelműen a TikTok elleni harcban találja magát a fiatalok szívéért, elméjéért és figyelméért, amely a közösségi média piac jelentős részét képezi. A TikTok tapasztalta a felhasználók számának megdöbbentő növekedését a globális világjárvány kezdete óta, és a versenytárs közönségének hatalmas részét elfoglalta.